promowanie muzyki

Każdego roku polski rynek muzyczny zalewa fala głodnych i spragnionych sukcesu twórców. I choć dla każdego z nich jest to największe marzenie, to jednak nie każdemu udaje się podpisać lukratywny kontrakt z wytwórnią. Z kolei samodzielne wydanie płyty z autorskimi utworami to koszt, który często przekracza możliwości finansowe zwłaszcza młodych i początkujących twórców. Na szczęście nie trzeba od razu żegnać się z wielkimi pragnieniami tylko dobrze się rozejrzeć i znaleźć dobrego dystrybutora, dla którego promowanie muzyki w sieci to chleb powszedni. To z kolei pozwoli przekuć jeszcze niedawne marzenia w nową rzeczywistość.

Promowanie muzyki – od czego zacząć?

Najlepiej od stworzenia świetnego utworu a tak na poważnie, to w zupełności wystarczy, że będzie dobry. Jeśli zaliczymy pierwszy dobry utwór, to każdy kolejny przybliży nas do upragnionego sukcesu. Jeżeli jesteśmy dopiero u progu kariery muzycznej, to najrozsądniejszym rozwiązaniem jest podjęcie współpracy z dystrybutorem treści. Działając na własną rękę, możemy osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego. Warto zatem postawić na profesjonalistów, którzy zadbają o odpowiednie rozpowszechnianie naszej twórczości w sieci.

Zarabianie na Spotify – niezawodny sposób

Dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców naszej muzyki to szansa na zaprezentowanie własnej twórczości szerszemu gronu osób, a także niezawodny sposób na promowanie muzyki. Dystrybucja oraz promocją utworów danego twórcy – tym właśnie zajmuje się agregator muzyki. Do jego zadań należy także umieszczenie utworów na popularnych playlistach, weryfikacja kont, ustawienie wewnętrznej reklamy i wyróżnienie naszej muzyki na danej platformie streamingowej. Dzięki temu zarabianie na Spotify czy Tidal staje się nie tylko możliwe, ale rzeczywiście zaczyna przynosić zyski w postaci regularnego przypływu gotówki na nasze konto. Im lepsza reklama, tym lepsza rozpoznawalność, więcej odtworzeń i więcej pieniędzy za dany utwór.

Podsumowanie

Nawet początkujący twórcy mogą zacząć zarabiać na własnych utworach, o ile postawią na dobre promowanie muzyki w sieci. W tym celu warto przejrzeć oferty firm lub osób zajmujących się dystrybucją treści. Każda ma swoje własne warunki współpracy zazwyczaj dostosowane indywidualnie do danego twórcy, gdyż każdy tworzy inną muzykę i nie zawsze te same platformy streamingowe sprawdzą się tak samo u jednego artysty, jak i u drugiego. Dystrybutor muzyki jest nam w stanie pomóc wybrać najlepszą drogę i przekuć nasze marzenia w sukces.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here