W obecnych czasach zakupy przez internet są bardzo powszechne ze względu na swoją popularność oraz łatwość realizacji. Większa część internautów korzysta z takiej formy robienia zakupów. Jednak sporo z nich narzeka na problemy, a niemal połowa wciąż ich unika. W Polsce jednak co roku przybywa coraz więcej osób robiących zakupy przez internet. Z raportu Gemiusa wynika, że w 2019 roku w sieci kupowało 6 na 10 badanych internautó. Są to oczywiście badania przeprowadzone dla Polaków. Większość klientów decydująca się na tą formę zakupów jest z nich zadowolona. Jednak aż 76% osób miało kłopoty z transakcją. Dlaczego wciąż tak duża liczba osób nie korzysta z zakupów przez internet? Jest to przecież o wiele wygodniejsza wersja niż zakupy stacjonarne, ponieważ nie musimy nawet wychodzić z domu. Sprawdź, dlaczego tak się dzieje!
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zakupy-w-internecie/
Robienie zakupów w internecie – dlaczego sporo osób ich nie robi?
Według badań gemiusa osoby Korzystając z internetu cenią sobie przede wszystkim dostępność towaru, czyli to, że mogą zrobić zakupy o dowolnej porze dnia lub nocy. Zwolenników takich zakupów znacznie przybyło po wprowadzeniu niedziel wolnych od handlu. Wielkim atutem e-commerce jest również wygoda. Żeby zakupić przedmiot w sklepie nie musimy nawet wychodzić z domu.
Bardzo często zdarza się również że sklepy internetowe oferują nam o wiele atrakcyjniejsze ceny, niż w przypadku sklepu stacjonarny kropka dodatkowo posiadamy również znacznie szerszy asortyment. W sklepie stacjonarnym nie zawsze wszystko znajduje się na sklepowej półce.
Jakie są najczęstsze problemy z zakupami przez internet?
Osoby badane przez gemiusa oznajmiły, że problemem w przypadku zakupów online są:
• Długi czas oczekiwania na dostawę
• Wysokie koszty
• Nadmierne reklamy
Dodatkowo jeżeli chodzi o zakupy przy użyciu telefonu, użytkownicy wskazali problem:
• Niewygodnych formularzy
• Nieresponsywności
3 powody dlaczego internauci unikają zakupów przez internet
Ze sklepów internetowych nie korzysta prawie 40% wszystkich badanych osób. To przede wszystkim ludzie powyżej 35 roku życia, z wykształceniem średnim bądź niższym, mieszkających w miastach do 200 000 mieszkańców oraz oceniających swoją sytuację materialną jako „średnią”.
Powodami dlaczego nie kuszą ich oferty e-sklepów jest to, że:
• Wolą obejrzeć produkt przed zakupem i mieć z nim fizyczną styczność
• Są przyzwyczajeni do robienia tradycyjnych zakupów
• Obawiają się problemów wynikających z ewentualnej reklamacji bądź formalności związanymi ze zwrotami
Na wszystko istnieje jednak recepta. Oto sposoby jak możesz zachęcić potencjalnych klientów do zakupów online:
• Zaoferuj im niższe koszty dostawy
• Proponuj niższe ceny towarów lub usług
• Oferuj płatności szybkimi przelewami
• Zagwarantuje szybką dostawę zakupu towaru
Wszystkie te elementy są podstawą dobrego marketingu dla twojej firmy. Tak się składa, że to najmłodsi konsumenci w wieku od 15 do 24 lat mają największe wymagania jeżeli chodzi o Komfort zakupów online. Jeżeli celujemy w taką grupę, to przede wszystkim powinniśmy zapewnić im jak najlepsze warunki korzystania z takiej usługi. Muszą być one przede wszystkim łatwe i wygodne. Starsi klienci e-sklepów, czyli tacy powyżej 50 roku życia najrzadziej zgłaszają problemy związane z zakupami w sieci. Warto też pamiętać, że potencjalny klient zastanawia się najczęściej nad kupnem sprzętu RTV/AGD, odzieży butów, kosmetyków, książek, płyty oraz filmów. Jest to podpowiedź dla osób, które rozważają otwarcie internetowego sklepu.
Zobacz też: http://www.salesroles.pl/jak-oszczedzac-wiecej/