online zakupy

W obecnych czasach zakupy przez internet są bardzo powszechne ze względu na swoją popularność oraz łatwość realizacji. Większa część internautów korzysta z takiej formy robienia zakupów. Jednak sporo z nich narzeka na problemy, a niemal połowa wciąż ich unika. W Polsce jednak co roku przybywa coraz więcej osób robiących zakupy przez internet. Z raportu Gemiusa wynika, że w 2019 roku w sieci kupowało 6 na 10 badanych internautó. Są to oczywiście badania przeprowadzone dla Polaków. Większość klientów decydująca się na tą formę zakupów jest z nich zadowolona. Jednak aż 76% osób miało kłopoty z transakcją. Dlaczego wciąż tak duża liczba osób nie korzysta z zakupów przez internet? Jest to przecież o wiele wygodniejsza wersja niż zakupy stacjonarne, ponieważ nie musimy nawet wychodzić z domu. Sprawdź, dlaczego tak się dzieje!

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zakupy-w-internecie/

Robienie zakupów w internecie – dlaczego sporo osób ich nie robi?

Według badań gemiusa osoby Korzystając z internetu cenią sobie przede wszystkim dostępność towaru, czyli to, że mogą zrobić zakupy o dowolnej porze dnia lub nocy. Zwolenników takich zakupów znacznie przybyło po wprowadzeniu niedziel wolnych od handlu. Wielkim atutem e-commerce jest również wygoda. Żeby zakupić przedmiot w sklepie nie musimy nawet wychodzić z domu.

Bardzo często zdarza się również że sklepy internetowe oferują nam o wiele atrakcyjniejsze ceny, niż w przypadku sklepu stacjonarny kropka dodatkowo posiadamy również znacznie szerszy asortyment. W sklepie stacjonarnym nie zawsze wszystko znajduje się na sklepowej półce.

Jakie są najczęstsze problemy z zakupami przez internet?

Osoby badane przez gemiusa oznajmiły, że problemem w przypadku zakupów online są:

• Długi czas oczekiwania na dostawę 

• Wysokie koszty 

• Nadmierne reklamy

Dodatkowo jeżeli chodzi o zakupy przy użyciu telefonu, użytkownicy wskazali problem:

• Niewygodnych formularzy 

• Nieresponsywności

3 powody dlaczego internauci unikają zakupów przez internet

Ze sklepów internetowych nie korzysta prawie 40% wszystkich badanych osób. To przede wszystkim ludzie powyżej 35 roku życia, z wykształceniem średnim bądź niższym, mieszkających w miastach do 200 000 mieszkańców oraz oceniających swoją sytuację materialną jako „średnią”.

Powodami dlaczego nie kuszą ich oferty e-sklepów jest to, że:

• Wolą obejrzeć produkt przed zakupem i mieć z nim fizyczną styczność

• Są przyzwyczajeni do robienia tradycyjnych zakupów

• Obawiają się problemów wynikających z ewentualnej reklamacji bądź formalności związanymi ze zwrotami

Na wszystko istnieje jednak recepta. Oto sposoby jak możesz zachęcić potencjalnych klientów do zakupów online:

• Zaoferuj im niższe koszty dostawy 

• Proponuj niższe ceny towarów lub usług 

• Oferuj płatności szybkimi przelewami 

• Zagwarantuje szybką dostawę zakupu towaru

Wszystkie te elementy są podstawą dobrego marketingu dla twojej firmy. Tak się składa, że to najmłodsi konsumenci w wieku od 15 do 24 lat mają największe wymagania jeżeli chodzi o Komfort zakupów online. Jeżeli celujemy w taką grupę, to przede wszystkim powinniśmy zapewnić im jak najlepsze warunki korzystania z takiej usługi. Muszą być one przede wszystkim łatwe i wygodne. Starsi klienci e-sklepów, czyli tacy powyżej 50 roku życia najrzadziej zgłaszają problemy związane z zakupami w sieci. Warto też pamiętać, że potencjalny klient zastanawia się najczęściej nad kupnem sprzętu RTV/AGD, odzieży butów, kosmetyków, książek, płyty oraz filmów. Jest to podpowiedź dla osób, które rozważają otwarcie internetowego sklepu.

Zobacz też: http://www.salesroles.pl/jak-oszczedzac-wiecej/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here